Stěny českých kanceláří bývají obvykle, co se týče interiérového designu, nedoceněné. Bílou čistotu rozbíjí maximálně nástěnka, flipchart nebo fotky z firemního teambuildingu. Zdi jsou přitom skvělým nástrojem pro komunikaci se zaměstnanci i klienty. Motivují, vyprávějí příběh, vyzývají k zamyšlení i zábavě. Tímto novým médiem a příležitostí je WallMarketing, který je zároveň partnerem soutěže Zasedačka roku. Podobně jako ona chce totiž posunout české pracovní prostředí o krok dál a zlepšit ho tam, kde to většina ani nečeká.

WallMarketing spojuje interiérový design kanceláří a dalších pracovních prostor s graficky vyjádřenou firemní identitou. Nejsou to jen samolepky, tapety, pěkná grafika a líbivá podoba interiéru společností. Je to hlavně nástroj marketingové komunikace. WallMarketing vypovídá o tom, kdo jste, jaké hodnoty vyznáváte a kam směřujete. Je to způsob, jak s vašimi zákazníky a zaměstnanci sdílet příběh vaší firmy a její filozofii.

Jakým způsobem budete promlouvat k vaší cílové skupině, je zcela na vás. „Zatímco stěny kanceláří mohou připomínat motivační soutěž, recepce seznámí s vašimi aktivitami a úspěchy. Zasedačka se může proměnit v časovou osu zachycující historii společnosti, v showroomu zase názorně představíte řadu produktů,” vysvětlil Luděk Rychtar, leader projektu WallMarketing.

Jedna firma, různé cílové skupiny, mnoho způsobů komunikace

V jediné firmě tak WallMarketing nabízí celou řadu možností. Inspirujte se například ve společnosti Konica Minolta, která WallMarketing využila v plné šíři.

WallMarketing v Konica MinoltaVýzkumné a vývojové centrum – infografika s vesmírem

První výzkumné a vývojové centrum v Evropě, které Konica Minolta nedávno otevřela v Brně, nese designový branding spojený s infografikou zaměřenou na hodnoty společnosti. Polep primárně hovoří k zaměstnancům. Součástí je časová osa mapující historii firmy a zachycuje světové metropole, ve kterých sídlí ostatní výzkumná a vývojová centra společnosti. Nekonečné možnosti symbolizuje také efektní design, který pracuje s novým logem centra a motivy vesmíru.

Konica Minolta - wallmarketing pro zaměstnanceFiremní kanceláře – osvětová kampaň pro zaměstnance

Kampaň na zdi, zrcadle, podlaze či kávovaru. Tak firma promlouvá ke svým zaměstnancům v 11 pobočkách za pomoci 292 vtipně laděných samolepek o celkové ploše 105 m2. Nevyužité zdi a podlahy slouží také pro netradiční interní osvětu prodeje nových služeb.
Nevíte, jaké informace na volných plochách prezentovat?
Odborníci z WallMarketingu vám poradí…

konica-minolta-3-ksIT oddělení – fórky pro ajťáky 

Pokud zabloudíte do prostor IT oddělení, hned víte, kde jste se ocitli. Je to opravdu specifické místo. Vtipnou navigaci na stěnách tvoří příkazové řádky proložené obrázky inspirovanými IT prostředím. Nechybí ani postavičky z počítačových her, jako je legendární Pac-Man v jídelně či aktéři Space Invaders v relaxační místnosti.
Jistě i u vás najdete podobně svérázné oddělení…

reference_km_foto_04Tisková centra – maskoti v hlavní roli 

Má vaše firma vlastního maskota? Tak ho dejte na stěnu! Tam může vyniknout, podebatovat se zaměstnanci, pobavit zákazníky a sdělit, co je pro vás důležité. Postavičky, které Konica Minolta používá, našly místo v showroomech a tiskových centrech přímo v prostorách klientů, jako je PricewaterhouseCoopers, Deloitte nebo T-Mobile. Stěnové malby se zkombinovaly s obrazci vyřezávanými z potištěného plastu. Jinak nevýrazné prostory zásadně ožily.

Stačí udělat první krok…

WallMarketing je populární ve firmách po celém světě, od malých rodinných podniků až po nadnárodní korporáty, a proniká už i do českých kanceláří. Využijte nekonečného potenciálů bílých stěn a představte své myšlenky atraktivně.

Říká se, že první krok je nejtěžší, tady to ale neplatí. Zavolejte nebo napište a zástupci projektu WallMarketing se k vám přijedou podívat. Společně vyladíte marketingový záměr, navrhnou vám kreativu a postarají se o montáž.