[vc_row][vc_column][vc_column_text]V roce 2013 se brněnská společnost Kentico software stěhovala do nových kanceláří. Jedna z největší IT společností v České republice, která je aktivní zejména v tom globálním měřítku byla nucena z kapacitních důvodů osídlit nové kancelářské prostory na Nových Sadech v Brně. Nezapomněli se také patřičně pochlubit, přesto mnohým uniklo, že tyto nové zajímavé interiéry vznikly díky týmu U1.

  • Architekt: U1 a spolupráce Atelier Kristen
  • Realizace fit-outu včetně interieru: U1
  • Realizační team U1:
    – Obchod: Jaromír Popek, Andrea Kališová
    – Projekt managemnet a stavba: Robert Havlíček
    – Výroba nábytku: U1
    – Design: Radek Mašinda, Stanislav Nehybka, Radek Malý

 

Postup prací na přípravě interiéru

Na postup realizace zavzpomínala Andrea Kališová, obchodní manažerka u1, divize interiéry a dovolila nám tak nahlédnout do procesu a poodhalil zákulisí vzniku těchto pracovních interiérů:

„Zadáním bylo navrhnout dispozici kanceláří v prostoru o celkové výměře 1900 m2 pro cca 100 lidí. Začali jsme se ptát na pracovní procesy jednotlivých lidí, na týmové uskupení, na potřebu prostor k formálnímu a neformálnímu jednání a začali jsme pronikat do firemní kultury tak, abychom co nejvíce vystihli firemní identitu. Protože jedním z požadavků bylo mít oddělené kanceláře kapacitně po týmech 10-12 lidí nikoliv open space, začali jsme tvořit spaceplan, kde jednotlivé kanceláře tvořili prstenec po obvodu kancelářského prostoru. Zbývalo tedy vyřešit středovou část, kam jsme koncipovali jednotlivé formální a neformální jednací místnosti, relax zóny a sociální zařízení.

KOMPLETNÍ FOTOGALERIE POD ČLÁNKEM 964507_680052938678943_830792929_o

Po předložení prvních návrhů za pomoci vytvořené pracovní skupiny společnosti Kentico jsme začali řešit design celého prostoru. Přes nespočet schůzek s pracovní skupinou a naším designerským týmem, došlo k finálnímu a funkčnímu návrhu rozmístění jednotlivých prostor v návaznosti na správné fungování vzduchotechniky, zajištění dostatku osvětlení pomocí umístění prosklených příček do jednotlivých kanceláří a dobře navrženého osvětlení, vyřešení rozvodů silových a datových na základě potřeb v jednotlivých prostorech. Dále jsme vyřešili potřebu prádelny, možnost přespání či odpočinku některých zaměstnanců. Protože jsme měli dobře vyřešené dispozice a měli jsme začít tvořit design převážně měkkých zón, za souhlasu investora jsme přizvali architekta Michala Kristena. Pracovní skupina architekta s designéry U1 osvěžila design formálních a neformálních prostor, za použití přírodních a měkkých materiálů a celý prostor doplnil o navazující barevnost.

Relax zóny a inovativní sleeping boxy pro Kentico

Jednou z pracovních místností byla tzv. „casual room„, která měla působit jako obývací pokoj, tak aby byla navozena atmosféra tohoto prostoru a byla oddělena od kancelářského. Použili jsme akustický perforovaný podhled, podlahu v dekoru dřeva, místnost vybavili čalouněnými lavicemi, křesly, kobercem s vysokým vlasem, využili designová svítidla, odlišná od kancelářských. Celý prostor jsme oddělili stěnou z dřevěného materiálu, usadili do stěny akvárium, které celému prostoru dodalo opravdu klidnou atmosféru a zároveň částečně propustilo světlo a celý prostor zútulnili závěsem, který i částečně vyřešil akustiku celého prostoru. Dalším prostorem byly tzv. „sleeping boxy„, které mají několikero využití. Jedním typem je místo na telefonování, místo pro neformální jednání, místo pro rychlý meeting, ale také pro odpočinek. Protože se jedná o prostor umístěný v prostoru, převážně na chodbě, bylo nutné dobře vyřešit akustiku. Za pomocí sádrokartonové a bezrámové prosklené příčky, vznikl tedy „sleeping box„, který jsme obložili čalouněnými panely, doplnili o koberec a závěs, vybavili rozkládací sedačkou, stolečkem a židlemi. Vznikl tak naprosto funkční prostor.

Příprava trvala půl roku

Po půlroční práci na téměř dokonalém projektu začala skupina U1  s vlastní realizací, která trvala pouhé 2 měsíce. V srpnu 2013 jsme přebrali prostor a začali jsme s výstavbou SDK a systémových prosklených příček, zdvojených podlah, podhledů, dále jsme částečně položili podlahovou krytinu. Vzhledem k tomu, že si Kentico chtělo přestěhovat část stávajícího koberce, museli jsme zkoordinovat demontáž, převoz a novou montáž koberce během jednoho víkendu společně s přestěhováním celé firmy a jejich stávajícím kancelářským nábytkem. Následoval atypický nábytek, typový nábytek,  tapety s vyobrazením všech zaměstnanců Kentico, kterými jsme podpořili firemní identitu. Poslední těžký úkol – přestěhovat celou společnost do nového domova. Protože Kentico nemohlo příliš omezit provoz, celé přestěhování jsme zvládli během jednoho víkendu a 1.10.2013 jsme předávali prostor včetně detailních dekorací.
Na konci celé realizace jsme odcházeli s pocitem dobře odvedené práce a přáteli, kterými se pro nás lidé z Kentico rozhodně stali.“

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=“1/1″][vc_gallery type=“image_grid“ interval=“3″ images=“2788,2787,2786,2785,2784,2783,2782,2781,2780,2779,2778,2777,2776,2774″ onclick=“link_image“ custom_links_target=“_self“ title=“Interiéry Kentico“][/vc_column][/vc_row]